Personalizacja stroju piłkarza
Nie od dziś wiadomo, że strój piłkarski oprócz swojego naturalnego przeznaczenia, ma również (a może przede wszystkim) charakter marketingowy.
Oglądając mecz, w oczy rzucają nam się wszechobecne reklamy, obecne również na trykotach piłkarzy. Markowe stroje piłkarskie są idealnym miejscem do promowania sponsora, ale również niekiedy służą do przekazania różnego rodzaju treści, które klub, czy zawodnicy chcą przekazać opinii publicznej.
Z personalizacji strojów piłkarskich korzystają chyba wszystkie kluby na świecie. A czym ona jest? Jest to nic innego, jak przedstawienie na koszulkach, spodenkach, czy nawet getrach piłkarskich, grafik lub tekstów. Zazwyczaj są to loga sponsorów, herby klubów, nazwiska piłkarzy, czy hasła upamiętniające, bądź zapowiadające jakieś ważne dla klubu wydarzenie.
Najlepszym miejscem na spersonalizowaną reklamę jest przód stroju piłkarskiego, gdzie jest najwięcej miejsca. Zmieści się tam duże logo, lub nawet kilka. Oprócz sponsora, przód koszulki zarezerwowany jest na herb i logo producenta.
Reklamy pojawiają się również na plecach. Tam jednak główną rolę pełni numer zawodnika, a ewentualne grafiki umieszczane są nad, lub pod nim.
Na rękawkach umieszcza się loga mniej znaczących darczyńców, podobnie jak na spodenkach. Jest tak głównie przez wzgląd na bardzo ograniczone miejsce.
Każde stroje piłkarskie mogą zostać dowolnie spersonalizowane. Zajmują się tym tak producenci, jak i firmy pośrednie, świadczące takie usługi.